Friday, September 30, 2011

Menangis di hari bahagia?

Assalammualaikum...
Sebenarnya topik ni muncul setelah membaca blog Abang Nara pagi tadi. Tetiba aku tertanya-tanya kenapa ya wanita selalu menangis di saat-saat pernikahan nya. 
Hurmm...

Aku tiada jawapan. Sebab aku langsung tidak mengangis atau sebak semasa hari pernikahan ku.
Yang menangis makcik-makcik aku. 
So masa bersalam-salaman lepas akad nikah selesai. Dorang dah start nangis dah. 
Aku sebak juga lah tapi bukan pasal selesai bernikah.
Sebak pasal tengok dorang nangis. 
Biasalah perempuan kalau tengok orang nangis mudah terikut emosi eheh.
Jadi diharap agar entri ini para follower atau silent reader memberikan pandangan masing-masing.
Aku betul-betul ingin tahu kenapa selalunya wanita menangis di hari pernikahan?


Mungkinkah sebak kerana telah selesai segala dugaan dan cabaran sebelum berkahwin?
Mungkinkah sayu hati kerana selepas bernikah kurang kekerapan bertemu ibubapa?

Apa pun hanya wanita yang mengangis di hari pernikahan sahaja yang tahu apa jawapannya. 

Gambar-gambar ni aku curik dari mr. gOOgle



ni gambar Memey baru-baru ni di ambil dari blog Abang Nara :)
minta izin ya abang Nara hik hik


ok sampai sini jek lah yer
tata

5 orang jalan-jalan di blog:

Anonymous said...

masa aku nikah dulu pun steady ja xnangis pun tp my hubby start nangis dulu trus macik2 ku n tetamu wanita lain join sekali huhu....tp part plg xtahan bila aku nmpk my mum nangis trus aku pun nangis xkontrol2 smpi mak andam aku yg komited balik2 nak betulkan my bulu mata hehe...gitulah alkisahnya time aku nikah tp sampai skrg aku xpenah tanya napa hubbyku nangis hihihihi

norhanas said...

so u nangis sebab terikut2 lah kan? ehehe cuba tanya napa hubby u nanges hihi hubby saya masa tuh hurm lupa dah haihhh

Nurul Says said...

both of us nangis tp nda la teresak2 but kalu aku baca tu katakata dlm kertas mcm c meymey aku pn nangis tersedusedu kali..hi hi

norhanas said...

ya kalau ada surat2 dari orang tua memang menangis la. ikut negeri tu kan. macam johor dia memang ada gitu.

Anonymous said...

tulah pasal.. aku pun pelik nape org nangis.. sebab dua kali aku nikah (lps bercerai yg 1st marriage) pun aku tak nangis. mgkin sebak kot yang dugaan sbelum nikah tu akhirnya dapat diatasi ataupun terlampau gembira yang impian terlaksana... mungkin le...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...